وعده ی بدون ان شاء الله

وعده ی بدون ان شاء الله

خداوند تبارک و تعالی  در سوره مبارکه کهف  خطاب به پیامبر می فرماید:«و لا تقولن لشیء انی فاعل ذلک غدا الا ان یشاء الله..» برای امری که آن را فردا می خواهید انجام دهید ان شاء الله بگویید.

آورده اند که:مردی زن صالحی داشت. آن زن ،پیوسته به شوهرش می گفت:که در کار­هایت ان شاء الله بگو:اما آن مرد به سخن همسرش چندان اعتنایی نمی کرد، بلکه او را مسخره می نمود. روزی هنگام غذا خوردن به چیزی احتیاج پیدا کردند..آن مردبرای تهیه آن از خانه بیرون رفت و به همسرش گفت: تو به غذا خوردن مشغول باش ،من به زودی باز می گردم.

زن گفت :بگو ان شاء الله.

مرد گفت: مطلب ،خیلی کوچک و ساده است و نیازی به گفتن ان شاء الله ندارد و از خانه بیرون رفت .

 جالب آن که به محض خروج از منزل ،ماموران به اتهام دزدی او را گرفته و به زندان بردند. بعد از یک مدت طولانی به خاطر رفع تهمت و کشف مجرم اصلی ،آزاد شد و روانه منزل گشت.

وقتی درب خانه را کوبید،همسرش گفت:کیستی ؟

مرد گفت:من هستم ،ان شاء الله !!!

زن گفت:تو کی هستی؟

 مرد گفت:من شوهر تو هستم ،ان شاء الله .

زن ،درب را گشود و پرسید :در این مدت کجا بودی؟مرد گفت:در زندان به سر می بردم،ان شاء الله .

زن گفت:مگر چه گناهی مرتکب شده بودی ؟من گفت: گناهی نداشتم،فقط گناهم نگفتن ان شاء الله بود ،ان شاء الله

آری گاهی بی اعتنایی به یک حقیقت غیر قابل انکار و کوچک شمردن آن انسان را دچار زحمت و گرفتار ی می کند ،و سزاوار است که در همه حال خدا را از یاد نبریم و سرانجام کارها بر او تو کل کنیم و به او امید داشته باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1395برچسب:وعده ی بدون ان شاء الله, | 13:51 | نويسنده : ابوعمر |